torsdag den 15. april 2010

Gaver fra naturen


Jeg elsker uprætentiøse, uformelle og uden-grund gaver... og især hvis det er blomster (og hér mener jeg ikke dyre buketter fra blomsterhandleren) eller andet fra naturen! Den seneste tid har jeg været så heldig at få nogle dejlige gaver, som er taget lige ud af naturen, og som nu står og pryder i mit hjem. 


Lige inden påske fik jeg en buket røde grene af en veninde, og de fik selvfølgelig hængt små forskelligt farvede påskeæg på. Siden påske er der kommet grønne blade på, og grenene står stadigt spændstige og dekorative i vores stue, og nu er de ved at udvikle små hvide blomster:


Sidste weekend blev Kærestens fødselsdag fejret med besøg af familien og en dejlig gåtur i Botanisk have i fuld solskin. Udover fødselsdagsgaver til Kæresten, havde hans morfar en hyggelig lille gave med til os begge to, hvor jeg nok var den mest begejstrede: en lille buket anemoner som han havde fundet i Lundby Krat i Nordjylland:


I tirsdags var jeg i Veninden-i-det-hvide-hus' låne-kolonihavehus, hvor vi både fik luget ukrudt, plantet hindbærbuske, spist varme boller og grillet skumfiduser. På vej hjem havde jeg en pose i hånden med en krukke med små rabarberskud, som vi tog op af jorden, og som nu skal stå i min vindueskarm og vokse sig store og sprøde. Forhåbentlig vokser de lige så godt i en potte, som de gjorde i den lækre jord. Jeg er i hvert fald meget spændt på at se, om det kan lade sig gøre at dyrke rabarber i vindueskarmen:


Tak for gaver!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar