tirsdag den 23. marts 2010

Det gror!

Mens jeg venter på, at alle de frø, jeg plantede forrige søndag, begynder at spire og komme op af jorden, så kan jeg nyde synet (og smagen) af de hurtigt voksende økologiske 'mustard seeds', som vi fik forrige jul i pakkekalender af Udenlandssvigermor, som bor i Wales. Princippet for såning af 'mustard seeds' er sådan set det samme som med karse. De sås direkte på køkkenrulle eller vat og vandes løbende med vand, og i løbet af få dage myldrer det frem med kløverlignende små mørkegrønne spirer, der smager lidt pebret. Vi bruger dem både ovenpå rugbrødsmadder, men også i salat.

Søndag den 14/3:


Tirsdag den 23/3:




De andre (mere langsomme) frø er også så småt ved at spire, og i dag vil jeg så de små sorte basilikumfrø, som jeg fik af Veninden-i-det-hvide-hus sidste sommer.

2 kommentarer:

  1. Sikke en flot blog! Dejlige billeder og historier! Jeg håber de små sorte basilikumfrø, som du fik af mig sidste sommer vil spire som de skal! Jeg har selv sået og glæder mig til smagen af min egen basilikum :)
    Veninden-i-det-hvide-hus

    SvarSlet
  2. Tak tak! Første omgang af små basilikumspirer er allerede plantet over i en lille lerkrukke, mens næste omgang basilikum så småt er ved at komme op af jorden. De dufter allerede fantastisk! Et lille stykke Italien i min vindueskarm!

    SvarSlet