onsdag den 10. marts 2010

Lykke i kasse-form

Onsdag er den dag, hvor Aarstiderne bringer kasser ud i mit kvarter, fyldt med lækre grøntsager og frugt. Vi bestiller en kasse engang imellem, og selvom jeg godt ved, at den kan komme når som helst mellem 02 og 17, og at jeg jo selv har valgt hvilken kasse, det skal være, så er det alligevel altid med spænding, at jeg åbner døren - det er ligesom at få en gave! 

Til dem, der ikke ved det, så er Aarstiderne et firma, der udbringer økologiske grøntsager, frugt, kolonialvarer, brød og mange andre lækre sager. Man sætter sin gamle genbrugskasse udenfor døren aftenen inden levering og wupti! næste dag er den byttet ud med en ny kasse fyldt med lækre sager! Vi har diskuteret for og imod at bestille kasserne. For: Det er økologiske varer, der er et stort udvalg og variation (som man ikke finder i butikker i Danmark om vinteren), og så er det jo selvfølgelig belejligt. Imod: Selvom Aarstiderne prøver på at producere en del af varene på deres tre gårde i Danmark, så er mange af varene om vinteren importeret fra det sydlige Europa = transport = øv! Dog er flytransport bandlyst i Aarstiderne, så det hjælper på vores dårlige samvittighed. På Aarstidernes hjemmeside kan man bl.a. se deres miljøredegørelse og læse om deres CO2 regnskab.

I dag indeholdt kassen et væld af fantastiske farver, så jeg skyndte mig at tage et billede. Læg især mærke til det lilla blomkål og de lilla gulerødder:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar